Mina tips inför tävling:

Här kommer lite tävlingstips från mig som ni kan tänka på innan, under och efter tävlingsdagen.
  • På morgonen om man vaknar tidigt inför tävlingen så kan man må lite illa, då är mitt tips att inte äta så mycket utan dricka mer istället och sen kanske ta lite mat på tävlingsplatsen istället
  • Se till att allt är förbrett dagen innan, putsa stövlar, sadel, träns och bettet ska vara på rätt träns (om man har flera), hästen ska vara badad och schamponerad eller helt enkelt ordentligt ryktad och knoppad dagen innan.
  • Om man ska åka iväg med transport så kan man packa det mesta i transporten dagen innan, såsom hö, grimskaft och annat. sadel och träns är oftast dyra så man borde inte ha dom i transporten över natten.
Jag är nästan aldrig nervös inför tävlingar längre, förrutom precis när man ska in på banan eller så. Men annars, nej.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback